vineri, 24 septembrie 2010

Sfarsit de modul ..

Ieri am incheiat modulul de comunicare din programul Liderii Mileniului Trei, cu eleveii de la "Colegiul National Ferdinand I" din Bacau. A fost un modul mult mai lung decat ar fi trebuit, cu situatii complicate, destule care n'au fost cum ar fi trebuit, dar din care am invatat incredibil de multe.

Au fost multe provocari, si incercand sa trec peste ele, am invatat si am capatat o experienta pe care altfel, cu pretul multor ore as fi castigat'o.

Copii au fost minunati, cu totii, cel putin cei care au venit la cursuri :) Ieri la ultima sedinta au fost 7 din 12, dar aceiasi 7 care au fost in general la toate sedintele. Dragi si buni, destepti si veseli, zambitori si voiosi, cu drag si cu prietenie m'am atasat de ei, tare mult.

Liderii de maine:
  • Vrabie Catalina
  • Paun Andrei
  • Rosu Andrei
  • Rotaru Laura
  • Taraboante Ioana
  • Rusu Cristina
  • Isop Laura
  • Catz Tudor
  • Chiriac Teodora
  • Cucu Cosmin
  • Dragomir Miruna
  • Nastase Corina
  • Comanescu Cristi
Le multumesc tuturor cu multa bucurie si recunostinta, pentru ca, alaturi de ei, am invatat si am devenit, sper, mai bun.

Din punct de vedere al trainingului si al mini-sesiunilor pe care le'am avut cu ei, am invatat multe dupa cum spuneam, si am sa incerc sa le sintetizez aici:
  • importanta colosala a continuitatii - e extrem de dificil sa faci o ora jumate/doua o data la 2 sau  saptamani. E dificil sa faci asa in conditiile in care lumea e plecata si amani tu cursurile, si e si mai dificil sa faci asa cu cei care lipsesc. Daca cele doua situatii se mai si suprapun.. chiar e dificil si.. pacat.
  • importanta unei locatii de rezerva cand lucrezi cu scolile sau cu liceele, mai ales in cazurile in care nu detii cheie, sau sala nu se afla sub controlul tau. A trebuit de cel putin trei ori sa improvizez in cazul salii de clasa de la liceu, si pana la urma am mers cu totul la sediul EVOLUTIV (multumim mult!).
  • importanta clarificarii de la inceput a MOTIVATIEI de a veni la cursuri. Daca diploma este singurul lucru pe care il cauta, in cazul copiilor si al LMT'ului, mai bine nu. Parerea mea cel putin. 
  • importanta de netagaduit a INCHEIERII cursului, LA TIMP! Din cauza amanarilor (mereu lipseau copii - scoli/proiecte europene/concursuri/olimpiade/centre de excelenta/etc), a trebuit sa amanam multe cursuri si m'a prins vacanta mare, cand i'am pierdut. Am gestionat prost momentul, dar nici eu nu am prea avut de ales pentru ca eram prins in licenta, la servici, si in multe altele. Asa a fost, atat am reusit. Insa i'am pierdut pe vara, nu au reusit sa faca proiectele, sa le prezinte, de asta nici diplomele nu le'am mai dat, si a ramas totu in aer pana ieri. Nu mi'a placut. 
  • importanta pregatirii cursurilor. Daca mai era nevoie, am simtit iarasi cat de important este sa te pregatesti temeinic, chiar si pe teme pe care le'ai mai facut de zeci de ori. Se intampla sa fiu frant, sa nu am timp fizic sa ma ocup de pregatirea sesiunilor, dar imi spuneam ca va fi ok, caci stiam pe dinafara temele si exercitiile. GRESIT! Poate ca, copiii nu isi dadeau seama ce lipseste, dar cu siguranta SIMTEAU. 
De constientizat, de invatat, de inteles si de aplicat, asta ca nota pentru mine :)










Niciun comentariu: