luni, 5 iulie 2010

Eu nu voi fi un om obisnuit!

.. pentru ca am dreptul sa fiu EXTRAORDINAR!

In prezentarile firmelor MLM, foarte adesea se utilizeaza sintagma "O viata buna, este dusmanul unei vieti foarte bune!". Pe mine m'a pus mult pe ganduri cand am auzit'o prima data... Si tind sa'i dau dreptate. O viata buna presupune o zona de confort. O viata foarte buna, presupune o alta zona de confort, dar efortul depus pentru a ajunge aici, trece printr'o zona de disconfort. Ceva mai mare decat cea pe care am traversat'o pentru a ajunge in prima zona, si pe care de cele mai multe ori, am fost "obligati" sa o traversam (de familie, prieteni, societate, etc.).



Dar ce inseamna o viata buna? Ce inseamna succesul? Parerea mea e ca succesul este un lucru subiectiv, ca succesul este masura in care, oamenii reusesc sa realizeze ceea ce isi propun. Deci poti sa'ti propui lucruri mici, marunte, "putin semnificative", dar totusi sa fii un om de succes. Am scris putin semnificative in ghilimele pentru ca orice lucru nu are decat valoare cu care noi il investim.

Poti avea asadar succes, in limita orizontului pe care tu il percepi. Ca o persoana sa poata avea realizari din ce in ce mai mari, trebuie prin urmare in primul rand largit orizontul pe care ea il percepe, pe care ea il constientizeaza. Pentur ca un nou orizont, vine cu noi provocari, cu noi optiuni, cu noi alegeri si posibilitati. La fel ca "balonul cunoasterii" folosit de Covey, pentru a exemplifica modul in care, cu cat cunoastem mai multe, cu atat zona de incertitudine creste si ea.

Se spune ca spaniolii, cand s'au dus in america, i'au cucerit foarte usor pe indieni, si i'au luat prin surprindere. Aceasta s'a intamplat din cauza faptului ca samanii triburilor, care priveau in fiecare zi in larg, nu au fost capabili de a vedea corabiile spaniolilor. Desi tehnic, nu e foarte corect spus. Le'au vazut, dar nu le'au interpretat corect. Corabiile, si panzele lor, nu faceau parte din universul cunoscut de ei. Iar asa cum facem cu totii in momentele in care ne lipsesc informatii cu privire la anumite aspecte, completam acest gol cu paradigma noastra, cu ceea ce noi "credem" ca s'ar potrivi cel mai bine acolo. Asa si ei, au crezut ca acele corabii sunt doar niste nori.

Pentru a putea cataliza potentialul din ceilalti, trebuie in primul rand, parerea mea, sa le marim orizontul. Iar apoi sa eliminam interferentele.

Niciun comentariu: